ד"ר גד פולק ז"ל – קורות חייו

ד"ר גד פולק

ארץ לידה:        ישראל

שנת לידה:        1940

דוא"ל:             gadpollak@gmail.com

השכלה אקדמית

1975     Ph.D בוטניקה, אוניברסיטת תל אביב. עבודת הדוקטורט: היבטים פיסיולוגיים ואקולוגיים של הפרשת המלחים בכף החתול השרועהAeluropus litoralis.

1967     M.Sc. (בהצטיינות) בוטניקה, אוניברסיטת תל אביב

1965     .B.Scביולוגיה, אוניברסיטת תל אביב

 

השתלמויות מקצועיות

1990 – 2001      השתלמויות בנושאי מחשבים ואינטרנט – מערכות הפעלה, עיבוד תמלילים, גליון חישובים, אינטרנט. השלמויות אלה נערכו במכללה ובמכון מופ"ת

1989 (קיץ)         השתלמות באקולוגיה, אוניברסיטת גטינגן, גרמניה

1983 (קיץ)         שימור צמחים נדירים, בית הספר לבוטניקה, אוניברסיטת קיימברידג', אנגליה

1979 (קיץ)         פיסיולוגיה של הלופיטים, האוניברסיטה החופשית, אמסטרדם, הולנד

תעודות

2003                    הסמכה לניהול אקדמי-פדגוגי, מכון מופ"ת

1990                    תעודת הסמכה חיצונית להוראה, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל אביב

הוראה אקדמית ודרגה אקדמית

2001 – 2009       מרצה בכיר א', מכללת סמינר הקיבוצים

1998 – 2001      מרצה בכיר, מכללת סמינר הקיבוצים

1975 – 1998      מורה, מכללת סמינר הקיבוצים

דרגות במוסדות אחרים  (במוסדות אלה לא הייתה קביעות)

1994 – 2007      מורה מהחוץ בדרגת מרצה בכיר, הפקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית, רחובות

1986 – 2003      חוזה אישי, האוניברסיטה הפתוחה –הנחייה

1986 – 1989      חוזהאישי, האוניברסיטההפתוחה – פיתוחקורסים

1982 – 1986      מורה מהחוץ בדרגת מרצהבכיר, הטכניון, חיפה

1976 – 1979      מרצה (מסלולמקביל), אוניברסיטת תל-אביב

1971 – 1976      מדריך, אוניברסיטתתל-אביב

1968 – 1971      אסיסטנט, אוניברסיטת תל-אביב

1964 – 1967      עוזר הוראה ומחקר, אוניברסיטת תל-אביב

הוראה אקדמית במכללת סמינר הקיבוצים

מאז שנת 1975, לימדתי במכללה את הקורסים הבאים:

  • מבוא למדעי הצמח (מקודם: בוטניקה א' – מבנה והתפתחות של צמחי פרחים)
  • בוטניקה ב' – סיסטמטיקה ואבולוציה של עולם הצמחים
  • צומח ארץ ישראל
  • אקולוגיה כללית
  • סמינריון: "יחסי גומלין בטבע"
  • איכות הסביבה – קורס מתוקשב
  • מבוא לביולוגיה: הפרקים על התא הצמחי, יחידת לימוד באבולוציה
  • יישומי מחשב לביולוגים
  • סיורים ומחנות לימודיים

לימודי התואר השני בחינוך סביבתי

  • מערכות אקולוגיות
  • המגוון הביולוגי – עקרונות תיאורטיים ויישומם
  • נושאים נבחרים במחקר הסביבתי בישראל
  • הנחייה של סמינריונים ועבודות גמר

פקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית, רחובות

  • אקולוגיה של צמחים (לתלמידי מוסמך בבוטניקה חקלאית, לתלמידי בוגר במגמת ניהול שמורות טבע ושטחים פתוחים)

אוניברסיטה הפתוחה

  • צומח ארץ ישראל
  • הנחיה בקורס "צומח וצמחים בארץ ישראל"

טכניון בחיפה, המחלקה לביולוגיה

  • מבוא לבוטניקת שדה

אוניברסיטת תל אביב

  • בוטניקה ב' (אקולוגיה), מרצה הקורס – 1979
  • אנטומיה של הצמח (מדריך ואחראי על המעבדות), אצות, אקולוגיה של הצומח בא"י (מדריך סיורים)

 

הנחיית עבודות גמר לקראת התואר M.Ed.  בסמינר הקיבוצים

  1. בתיה אתר – 2006. ניתוח מרכיבי מגוון ביולוגי של שטח פתוח בעמק חפר לצורכי שימור וחינוך.
  2. לימור רדר –  2006. הערך הרפואי של מיני צמחים בסכנת הכחדה ("אדומים") בצמחיית ישראל
  3. איאדחדיג'ה – 2007.  תפיסות וידע של מבקרים בשמורת בני ציון על ערכה האקולוגי
  4. ענת ש"ץ – 2007. שמורת טבע תל אלון (ח'רבתצ'רקס) – ערך אקולוגי וציבורי
  5. עבד אל באסט דיאב – 2008. השפעת ממשקי עיבוד שונים בכרם זיתים על מדדים של מגוון מיני צמחים
  6. מיכל ניר – 2008. ניתוח ההיבט הצמחי של מגוון ביולוגי בשטח פתוח בגדרה המיועד להיות מצפור וחניון כחלק משביל האופניים סובב גדרה
  7. נעמי פגיר – 2009. סקר צמחייה לבחינת הערך האקולוגי ואפשרויות השימור של שטח כורכר בשטחי גבעת ברנר
  8. אן עבדול באקי – 2010. השוואת מגוון צמחי בין פארק נחל ברקן בשטח משוקם לבין שטחים טבעיים סמוכים ברמת מנשה בסביבות קטע 18 של כביש 6
  9. טל מלכין – 2010. סקר בוטני בגבעה 69
  10. מיכל קומרצ'רו – 2010. חקר דגם הפיזור המרחבי של מרוות איג – צמח בסכנת הכחדה בישראל – כבסיס לממשק תומך שימור

 

דו"חות ומסמכי מדיניות

פולק, ג. (1987). ניטור צומח וצמחייה של חמרה וכורכר במישור החוף. המחקר נערך בשנים 1983-1986 מטעם רשות שמורות הטבע ובמימונה.

פולק, ג. (1999). הפנולוגיה וביולוגית הרבייה של בר זית בינוני ברמת הנדיב. מוגש לקרן יד הנדיב והחברה להגנת הטבע.

פולק, ג. (2002). סיכום שנתי של ההוראה המקוונת במכללת סמינר הקיבוצים. מוגש להנהלת מכללת סמינר הקיבוצים.

פולק, ג. (2003). סיכום שנתי של ההוראה המקוונת במכללת סמינר הקיבוצים. מוגש להנהלת מכללת סמינר הקיבוצים.

פולק, ג. והוכברג, ע. (2009). שטחים פתוחים וגבעות כורכר ברכסים הפנימיים באזור דרום רחובות וגבעת ברנר. הוגש לחברה להגנת הטבע.

פולק, ג., שינפלד, מ.וזלקוביץ, צ. (2009). איבחון וזיהוי גורמים מעודדים ומעכבים של הטמעה מערכתית של הוראה/למידה מקוונת במכללה. דו"ח מחקר שהוגש למכון מופ"ת.

פולק, ג. (2011). שימור צמחים בסכנת הכחדה בישראל.  מסמך מדיניות שהוגש לרשות הטבע והגנים. 74 עמ'.

 

הרצאות בכנסים אקדמיים בינלאומיים

  • הקונגרס הבוטני הבינלאומי השישי – סט. לואיס, ארה"ב, 1999.
  • כנס Medecos לאקוסיסטמות ים תיכוניות. רודוס, יוון, 2004.
  • הקונגרס הבוטני הבינלאומי השביעי – וינה, אוסטריה, 2005.
  • כנס ECCB (הכנס האירופי לשמירת טבע) – בודפשט, הונגריה, 2006.
  • שימור צמחים – 250 שנה לגני קיו – אנגליה, 2009.

תקצירי הרצאות בכינוסים

Pollak, G., Zuzovsky, R. and Dreyfus, A. (2005). Interconnections. Complementaries and Contradictions within a New M.Ed. Program in Environmental Education. ISEEQS International Conference, Rehovot, Israel.

Pollak, G. and Schwartz-Tzachor, R. (2005). Irregular patterns of flowering and fruiting and androdioecy in Phillyrealatifolia L. in Israel. Abstract No. PO502, page 318, XVII International Botanical Congress, Vienna.

Pollak, G. and Shmida, A. (2006). The Red Data Book of the Flora of Israel: Criteria for ranking endangered plant species for setting priorities for conservation and management. Proceedings of the thirty-fourth meeting of the Israel Society of Ecology and Environmental quality sciences (ISSEQS). Israel Journal of Ecology and Evolution 52: 187-188.

התקצירים התפרסמו בספרי הכינוסים(החל מ-1997. מהתקופה שלפני כן לא נשמר תיעוד)

פולק, ג. (1997). מקום הסיורים בהוראת מדעי הצמח. הכנס השנתי של האגודה השנתית למדעי הצמח, אוניברסיטת תל אביב. 1997. (תקציר התפרסם ב Israel Journal of Plant Sciences).

פולק, ג., רוזנבוים, מ. ויעבץ, ב. (1998). "איכות הסביבה" – קורס מתוקשב במכללת סמינר הקיבוצים. כנס "גולשים באינטרנט", מכון מופ"ת.

פולק, ג., רוזנבוים, מ. ויעבץ ב. (1999). איכות הסביבה – דגם ללמידה והוראה בסביבת לימודים מתוקשבת בהכשרת מורים למדעים. הכנס הבינלאומי להכשרת מורים, מכון מופת ומכללת בית ברל.

רוזנבוים, מ., פולק, ג. ויעבץ, ב. (1999). איכות הסביבה – דגם ללמידה והוראה  בסביבה מתוקשבת. כנס מוח.

פולק, ג. (2000). אח"א – אתר חינוכי אקדמי במכללת סמינר הקיבוצים. כנס "גולשים באינטרנט 3", מכון מופ"ת.

פולק, ג., רוזנבוים, מ. ויעבץ ב. (2000). טיפוח ידע ומודעות סביבתית אצל סטודנטים במכללות להוראה באמצעות אתר האינטרנט "איכות הסביבה". כנס האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי איכות הסביבה, חיפה.

פאר, ש., רוזנבוים, מ., יעבץ ב., פולק, ג. וגלון, מ. (2000). שימוש רב מכללתי באתר איכות הסביבה בהוראה. כנס "גולשים באינטרנט 3, מכון מופ"ת.

רוזנבוים, מ., יעבץ, ב., פאר ש., שינפלד מ, ופולק, ג. (2001). סיור וירטואלי באתר איכות הסביבה – סביבת לימודים מתוקשבת המשמשת בהכשרת מורים למדעים. הכנס הוירטואלי "פותחים שערים בהכשרת מורים". מכון מופ"ת.

פולק, ג. (2002). שילוב למידה מרחוק בקורס סמינריוני במכללה עזרת מערכת HighLearn. כנס "גולשים באינטרנט 4". מכון מופ"ת.

פולק, ג. ומורן. מ. (2004). גורמים מערכתיים המשפיעים על הטמעת הוראה מקוונת במכללה. כנס מיטל (תיקשוב בהשכלה הגבוהה), אוניברסיטת תל אביב.

פולק, ג., זוזובסקי, ר. ורוזנבוים, מ. (2007). חינוך סביבתי בהשכלה הגבוהה – איזון ואינטגרציה בתוכנית לימודים לתואר שני למורים. הכנס השנתי ה-35 של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולאיכות הסביבה. מכון ויצמן, רחובות.

פולק, ג., שמידע, א. , לוין, נ. ופרגמן-ספיר, א. (2010). צמחים בסכנת הכחדה בישראל – פרספקטיבה מקומית וגלובלית . תקציר לכנס ה-38 של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה. באר שבע.

פולק, ג. (2012). אקולוגיה של צומח החורש הים-תיכוני. כנס החורש הים-תיכוני בערך טבע בעולם ובישראל. אורנים.

הרצאות בכינוסים ללא פרסום תקציר

פולק, ג. ולשנר, ה. (2013). שימורמגווןהמיניםבגניםבוטניים- הלכהומעשה. יוםעיוןבגןהבוטניבהרהצופים.

פולק, ג. (2013).המלצותלשימורצמחיםאדומים – קידוםהשימורוהגברתהאפקטיביותשלועלבסיסמקצועיומושכל. סדנהלשימורצמחיםאדומים. רמתהנדיב.

פולק, ג. ושמידע, א. (2014). שימושבתצפיותבוטניותלצורכימדע, שמירתטבעוהנחלתידעלציבור. יוםעיון  "שיתוףהציבורבהערכתמצבהטבע" – המאר"ג . המרכזהבין-תחומי, הרצליה.

עריכה מדעית

ספרים

אנציקלופדיה "חדוות הדעת – עולם הטבע", המהדורה העברית בהוצאת מסדה, כרכים א',ב'. 1982. עריכה מדעית של הערכים הבוטניים.

האנציקלופדיה המדעית לנוער בהוצאת כתר, 1990. הכרך "עולם הצומח – מינים ואקולוגיה". 159 עמודים.

כתב-עת

פולק, ג. ושמידע, א.(עורכים) 1981-1989. "רתם" – כתב עת לנושאי שדה בוטניים בארץ ישראל. יצא לאור מטעם מרכז המידע לצמחי ארץ ישראל רת"ם, המשותף לחברה להגנת הטבע ולמחלקה לבוטניקה באוניברסיטה העברית בירושלים. יצאו לאור 29 גיליונות.

מקראה

פולק, ג. 1986, 1997 (ליקוט ועריכה).  צומח ארץ ישראל – קובץ מאמרים. האוניברסיטה הפתוחה

כתיבת ערכים באנציקלופדיות

ג. פולק בשיתוף עם י. ויזל וי. כהן.מדריך ישראל, 1980 בהוצאת כתר ומשרד הבטחון. הערכים הבאים:

  • צומח מישור החוף
  • צומח הכרמל
  • הצומח של הרי יהודה ושפלת יהודה
  • הצומח של הגליל העליון
  • הצומח של הגליל התחתון

ג. פולק, החי והצומח של ארץ ישראל, בהוצאת החברה להגנת הטבע ומשרד הבטחון. עורך ראשי: ע. אלון.

  • הערך "אוג קוצני", כרך 10, צמחים בעלי פרחים א' (1982), 212-213.
  • הערך "כף חתול שרועה", כרך 11, צמחים בעלי פרחים ב' (1983),
  • הערך "רמת מנשה", כרך 8, הצומח של ארץ ישראל (1984), 158-160.
  • הערך "הכרמל", כרך 8, הצומח של ארץ ישראל (1984), 152-157.

מגוון תפקידים בעשייה האקדמית

תפקידים במנהל האקדמי במכללת סמינר הקיבוצים

2005                              ראש היחידה להערכת איכות ואבטחתה

2004– 2009                               ראש בית הספר ללימודי מוסמך לתואר השני .M.Ed, מרכז התוכנית לחינוך סביבתי

2003                              ראש מסלול ביולוגיה-כימיה (על יסודי)

2002–2007                     מרכז הועדה המקצועית שליד וועדת המינויים העליונה, ליד המועצה האקדמית.

2001 – 2006                   חבר בהנהלת בית הספר לחינוך של המכללה

2001 – 2009                   חבר בהנהלת המכללה

2001 – 2006                   יו"ר ועדת ההוראה של בית הספר לחינוך.

1999 – 2009                   חבר במועצה האקדמית.

1999 – 2004                              מנהל ההוראה המקוונת במכללה  ועורך התוכן של פורטל אח"א – אתר האינטרנט החינוכי-    אקדמי של המכללה.

1999 – 2001                   חבר בועדת היגוי לתוכניות  .M.Ed  ומרכז התוכנית "חינוך סביבתי".

1998 – 2004                   חבר בועדת מיחשוב מוסדית.

1997–2000                     חבר בועדה לקידום דרגות בשלב העיצוב.

1994–1996                     חבר בועדת ההוראה המוסדית.

1981–1990                     חבר בהנהלת המכללה.

1978–1997                     ראש מסלול ביולוגיה-כימיה ומרכז התמחויות מדעי הטבע.

תפקידים ופעילויות אחרות מחוץ למכללה

2012 – היום      חבר בועדה המקצועית לשימור צמחים בסכנת הכחדה  של מועצת הגנים הבוטניים במשרד החקלאות.

2011                 יו"ר ועדה מקצועית לשימור צמחים בסכנת הכחדה ברשות הטבע והגנים.

2010                 חבר בצוות הישראלי של הפרוייקט הבינלאומי "שטחים בעלי חשיבות לצמחים"  (Important Plant Areas – IPA)

2000                 ועדה בינמכללתית לבדיקת פלטפורמת מחשוב ללמידה מרחוק. מכון מופ"ת.

1998-2000         חבר בועדת אד-הוק לקידום דרגות במכללת קיי, באר שבע ובמכללת זינמן – מכון וינגייט (ב2000 – יו"ר).

1998-2000         מרכז צוות לפיתוח סביבות למידה מתוקשבות בנושאי סביבה וטבע, מכון מופ"ת.

1995-1997         חבר בפורום מדעים, מכון מופ"ת.

1996                 ועדה מקצועית של משרד החינוך לתוכנית ההשתלמויות לתוכנית "מדע וטכנולוגיה".

1992-1995         מרכז פורום ביולוגיה ומדעים במכון מופ"ת.

1991                 חבר במערכת "טבע וארץ".

1981-1989         עורך "רתם" – כתב עת לנושאי שדה בוטניים בארץ ישראל (יצא לאור ע"י החברה להגנת הטבע והאוניברסיטה העברית בירושלים).

תוכניות לימודים וחומרי הוראה

יחידות לימוד באוניברסיטה הפתוחה

פולק, ג., ארבל, א., ברנר, ת ודובינסקי, צ.  (1976).מבוא למדעי החיים – יחידה 2, האוניברסיטה הפתוחה. "צומח וצמחים בארץ ישראל": יחידה 1 – טיפוסי צומח וצמחייה. האוניברסיטה הפתוחה,  29 עמודים.

פולק, ג. (1978). צומח וצמחים בארץ ישראל: יחידה 2 – צומח ארץ ישראל. האוניברסיטה הפתוחה. 51 עמודים.

פולק, ג. (1980).  צומח וצמחים בארץ ישראל: נספח – בית הגידול וגורמיו. האוניברסיטה הפתוחה, 1980.

פולק, ג.(1986, 1991).הצומח של ארץ ישראל. קורס שווה ערך ל-3 יחידות לימוד, נכתב ב-6 חוברות. האוניברסיטה הפתוחה.

מבוא לקורס וסיור 1: טיפוסי צומח ים תיכוני. 51 עמודים.

     סיור 2:  חתך גיאובוטני משפלת יהודה לצפון הנגב.21 עמודים.

     סיור 3:  טיפוסי צומח במישור החוף. 28 עמודים.

     סיור 4:  צומח הנגב, הערבה ובקעת ים-המלח. 38 עמודים.

     סיור 5:  צומח מים, מלחה, חוף ים וסלעים. 38 עמודים.

סיור 6:  חתך צומח מבקעת הירדן לחרמון. 37 עמודים.

פולק, ג. (1992).  צומח וצמחים:  יחידה 1 – צורות ומקצבים. האוניברסיטה הפתוחה. 58 עמודים.

פולק, ג. 1992.  צומח וצמחים: יחידה 2 – בית הגידול וגורמיו – הגורמים הא-ביוטיים. האוניברסיטה הפתוחה. 44 עמודים.

פולק, ג. (1992). צומח וצמחים:  יחידה 3 – בית הגידול וגורמיו – הגורמים הביוטיים. האוניברסיטה הפתוחה. 47 עמודים.

פולק, ג. (1992).  צומח וצמחים: יחידה 4 – חברת הצמחים.  האוניברסיטה הפתוחה. 43 עמודים.

פולק, ג. (1992). צומח וצמחים: יחידה 5 – מבוא לפיטוגיאוגרפיה ולצומח ארץ ישראל. האוניברסיטה הפתוחה. 57 עמודים.

פולק, ג., גרדי, א. וקורן, ל. (1992). צומח וצמחים: יחידה 9 – הפרח והפרי. האוניברסיטה הפתוחה. 70 עמודים.

פולק, ג. (1992). צומח וצמחים:  חוברת סיורים (שיכתוב). האוניברסיטה הפתוחה. 53 עמודים.

ייעוץ מדעי לתוכניות לימודים ולספרי לימוד

צומח וצמחים , יחידה 6 –  תאים ורקמות. האוניברסיטה הפתוחה, 1996.

צומח וצמחים, יחידה 7 –  השורש. האוניברסיטה הפתוחה, 1996.

צומח וצמחים, יחידה 8 – הנצר. האוניברסיטה הפתוחה, 1996.

צומח וצמחים, יחידה 10 –  זרע, נביטה וגורמי בקרה בהתפתחות צמחים. האוניברסיטה הפתוחה, 1992.

לוינגר , מ. , ספיר, י. ודרסלר, ט. (1995). כמו צמח בר. מדריך למורה. הוצאת רמות, אוניברסיטת תל אביב,  תל אביב.

לוינגר , מ. , ספיר, י. ודרסלר, ט. (1995). כמו צמח בר. יחידת לימוד בנושא בצמח וחשיבותו בחיי האדם.  הוצאת רמות, אוניברסיטת תל אביב,  תל אביב.

לוינגר, מ. ואחרים. (1998). טבע בפעולה – קשרי קיום. מדריך למורה. הוצאת רמות, אוניברסיטת תל אביב, תל אביב.

לוינגר, מ. ואחרים. (1998).  טבע בפעולה – קשרי קיום – לתלמיד. הוצאת רמות, אוניברסיטת תל אביב, תל אביב.

קווה, ד., נחמן, ב., שני, מ. וזריהן, ל. (1999). מערכות אקולוגיות – פרקים באקולוגיה ובהתערבות האדם בטבע. מדע וטכנולוגיה בחטיבת הביניים. האוניברסיטה העברית בירושלים – המרכז להוראת המדעים ותל – משרד החינוך, המינהל הפדגוגי, האגף לתכניות לימודים.

אמיר, ר. (2004). מגוון ביולוגי. בהוצאת המרכז להוראת המדעים, האוניברסיטה העברית, ירושלים.

הנחיית עבודות גמר של סטודנטים לתואר שני בחינוך סביבתי (לא לתזה)

בתיה אתר (2006). ניתוח מרכיבי מגוון ביולוגי של שטח פתוח בעמק חפר לצורכי שימור וחינוך.

לימור רדר (2006). הערך הרפואי של מיני צמחים בסכנת הכחדה ("אדומים") בצמחיית ישראל.

איאדחדיג'ה(2007). תפיסות וידע של מבקרים בשמורת בני ציון על ערכה האקולוגי.

ענת ש"ץ (2007). שמורת טבע תל אלון (ח'רבתצ'רקס) – ערך אקולוגי וציבורי.

עבד אל באסט דיאב (2008). השפעת ממשקי עיבוד שונים בכרם זיתים על מדדים של מגוון מיני צמחים.

מיכל ניר (2008). ניתוח ההיבט הצמחי של מגוון ביולוגי בשטח פתוח בגדרה המיועד להיות מצפור וחניון כחלק משביל האופניים סובב גדרה.

נעמי פגיר (2009). סקר צמחייה לבחינת הערך האקולוגי ואפשרויות השימור של שטח כורכר בשטחי גבעת ברנר.

אן עבדול באקי (2010). השוואת מגוון צמחי בין פארק נחל ברקן בשטח משוקם לבין שטחים טבעיים סמוכים ברמת מנשה בסביבות קטע 18 של כביש 6.

טל מלכין(2010). סקר בוטני בגבעה 69.

מיכל קומרצ'רו (2010). חקר דגם הפיזור המרחבי של מרוות איג – צמח בסכנת הכחדה בישראל – כבסיס לממשק תומך שימור.

פעילות מחקרית

1966 – 1969       מחקרים אקופיסיולוגיים בצמחי מלחה, במסגרת עבודות לתואר שני ושלישי ובמסגרת המחלקה לבוטניקה באוניברסיטת תל אביב. תוצאות מחקרים פורסמו גם בספרות המדעית (ראו רשימת מאמרים).

1976 – 1979       מחקרים על הביולוגיה של אוג קוצני (עצמאי) פורסם ב"רתם".

1982 – 1986       מחקרי שדה וסקרים על צמחים נדירים במישור החוף, בסיוע החברה להגנת הטבע ורשות שמורות הטבע. הוגשו דו"חות מחקר ופורסמו מאמרים ב"רתם" וב"טבע וארץ" (ראו רשימת מאמרים).

1989 – 1990       מחקר בביולוגיה של ההאבקה והפריחה באזוביון דגול, בשיתוף עם המחלקה לבוטניקהבאוניברסיטה העברית בירושלים, במסגרת שנת שבתון (פורסם במאמר מדעי)

1994 – 2000       מחקר בביולוגיה של בר-זית בינוני, בסיוע קרן המחקרים של יד הנדיב.

2002 –  2004      מחקרים בתחום ההוראה האקדמית המקוונת. נערך מחקר במימון מכון מופ"ת בנושא: איבחון וזיהוי גורמים מעודדים ומעכבים של הטמעה מערכתית של הוראה/למידה מקוונת במכללה.

2015 – כיום        מחקרים וסקרים בבבתי גידול של חמרה וכורכר במישור החוף; פנולוגיה של פריחה בצמחיית בר.

 

עוד מאמרים וכתבות העשויים לעניין אותך