יום שדה חוג כלנית – סקר צומח בהר-סדום. יום ב' 15.1.2024

לחברי חוג כלנית שלומות,

קריאה להשתתפות ביום שדה – סקר צומח בהר-סדום, 15.1.2023, יום ב', חוזר מס.2. 

לאחר השתלמות משולש בקה-אל-ע'רביה הקרובה(ביום שני הקרוב אחרי סופה מס.15, מקווים שתעבור אותנו) אנו מציעים לחברי חוג כלנית וחברי חוג טבע סעד – להצטרף לסקר צומח הר-סדום אשר אנו חולקים עם עמוס פרומקין החוקר את ההר מזה שנים. לעומת הצומח של מדבר-יהודה והנגב עד היום לא נעשה מיפוי צומח של הר-סדום (אולי כי חשבו ש"אין בו כלום"?!). ביום הסקר נטייל יחד לאורך מסלול מתוכנן ונערוך בזוגות תרשימי צומח. נלמד איך עושים תרשים צומח ובונים חתך צומח לאורך גרדיאנט. הסיור מצריך הגעה והקפצה אפשרית במכוניות פרטיות, צידה למסלול של 6-5 שעות (רק 3-5 ק"מ), נעליים גבוהות כובע ומים. הרשמה בטלפון – ישירות למרס שמאלי או אבי שמידע.

תוכנית יום השדה (יתכנו שינויים אשר ניידע אודותם בווצאפ) :

  • 00 – 7.30 התכנסות ב"תחנת הדלק נווה זוהר"(ראה עמוד-ענן) על כביש 90. הקפצת רכבים לברכות הנאווית בשפך נחל לוט.
  • 30 – 8.30 נסיעה לצומת נחל פרצים – נחל סדום היא נקודת תחילת המסלול הרגלי. התארגנות להליכה; ע.פרומקין וא.שמידע יסבירו על האזור: גיאולוגיה , גיאוגרפיה, צומח וחשיבות דלתת שפך נחלי חימר-לוט.
  • 30 – 11.00 עליה להר-סדום הצפוני מכיוון מערב; עליה קשה של 1-קילומטר בדרך ללא שביל (רק 1 ק"מ בקו אוויר, 2 ק"מ על הקרקע ועד טומולוס הגונגל במפת עמוד-ענן).
  • 00 – 12.00 ארוחת בוהריים בדולינת "הגונגל של הר-סדום" ולימוד עריכת תרשימי צומח במדבר.
  • 00 – 15.00 הליכה לאורך רכס הר-סדום הצפוני עד דולינת האוכם החד-ביתי[ראה סימון במפת עמוד-ענן ליד נ.ג.-260] ; ביצוע בזוגות של תרשימי צומח לאורך המסלול (היכן שיש צמחים, גם אם הם יבשים). הליכה נוחה של 2 ק"מ.
  • 00 – 16.30 ירידה מהרכס לבריכות הנאווית, מרחק אוויר של 1 ק"מ בשביל מתפתל. ביצוע תרשימי צומח ואיסוף חלזונות ושאר אורגניזמים (זהו האזור היחידי בו ישנו צומח פזור בהר-סדום).

=========  כדאי לזכור   ===========

  • ההתכנסות במכוניות פרטיות, רצוי רכבי שטח "גבוהים". ההשתתפות חינם. יש ביטוח מלא לקבוצה.
  • ההדרכה על ידי עמוס פרומקין ואבי שמידע. אנו מבקשים את עזרתכם ב"הקפצת רכבים לצומת נחל פרצים-סדום לפני השעה 7.30, אנא התקשרו.
  • ההרשמה מתבצעת אצל מרס שמאלי או אבי שמידע. אל תתביישו לפנות בשאלות – אם יש לכם קושיות אנא פנו לאבי שמידע (054-8820172) או למרס שמאלי ( 052-3255186); ובמיוחד- צרפו אליכם חובבי טבע וחוקרי ארצנו "מוזרים ותמהוניים ככל שיהיו".

הקשר ביננו נעשה לפי שעה בווצאפ, בפייסבוק ובחלון "השתלמויות כלנית" בסרגל השחור אשר בכתב העת כלנית. ה"קובע הוא מה שאנו כותבים בווצאפ" ולכן דאגו לרישום שמכם באפליקציה זו בקבוצת "כלנית כתב-עת ושיתוף תמונות"
מצורפת בקובץ נפרד תוכנית ההשתלמויות לסתיו-אביב הקרוב, 2023-24 :

בברכה
אבי שמידע ומרס שמאלי   

 

Print Friendly, PDF & Email

הרשמה לכלנית